goldcare.com.pl

Blog ogólnotematyczny o urodzie, zdrowiu irozwoju osobistym

Rozwój osobisty

Motywacja do pracy – czyli co pobudza nas do działania?

Motywacja do pracy – czyli co pobudza nas do działania?

Motywacja do pracy jest bardzo ważna. Wpływa ona na efektywność wykonywanych przez nas zadań. Kiedy jej nie brakuje, praca przestaje być tylko obowiązkiem i koniecznością. Zaczyna przynosić satysfakcję z tego co robimy. 

Czym jest motywacja do pracy i co na nią wpływa? 

Motywacją nazywamy wszystkie elementy, które wpływają na jakość wykonywanej przez nas pracy. To ona nadaje sens wykonywanych przez nas obowiązków, więc to właśnie w gestii pracodawcy jest zadbanie o nią. Zatem jakie czynniki motywują nas do pracy

Wysokie zarobki

W dzisiejszch czasach jest to pierwsza rzecz, którą się kierujemy. Dobre wynagrodzenie silnie napędza człowieka do działań, w celu zapewnienia sobie spokojnego życia na dobrym poziomie. Wszelkiego rodzaju nagrody, podwyżki i premie to świetny sposób na zachęcenie pracownika do pracy z najwyzszą precyzją na wysokich obrotach.

Stabilne zatrudnienie

Aktualnie jest to niezwykle ważne. Bardzo ciężko znaleźć jest pracę, która zagwarantuje nam stabilność. Pracująć w obawie, że umowa o pracę nie zostanie przedłużona i nasze stanowisko jest zagrożone sprawia, że pracownicy działają w stresie, To z kolei mocno obniża ich wydajność. 

Rozwój zawodowy

Będąc ambitną osobą, nie tylko dązymy do wysokich zarobków, ale także pragniemy rozwijać się w zawodzie. Podnoszenie swoich kompetencji jest niezwykle ważne, dlatego, że konkurencja na aktualnym rynku pracy jest bardzo duża. Im większą wiedzę posiadamy, tym mamy większą szanse na dodatkowe benefity.

Dobre warunki pracy

Oprócz dobrego wynagrodzenia, dodatków do pensji ważne są również warunki w jakich pracujemy. Nowoczesny sprzęt, odpowiednia temperatura w biurze czy nawet wygodne krzesło, to tylko niektóre czynniki mające zachęcić pracownika do efektywnej pracy. Zapewniając mu takie warunki do działania, możemy być niemal pewni co do jego zaangażowania.

Atmosfera w pracy

W pracy spędzamy niemal połowe swojego życia. Większość z nas pracuje ok. 8 godzin dziennie. Ważne jest aby przychodzić do pracy z przyjemnością. Zła atmosfera w firmie lub niekorzystne relacje między pracownikami zwiększa poziom stresu a co za tym idzie maleje efektyność wykonywanej pracy. Wpływa to również na nasze życie osobiste, dlatego ważna jest równowaga między życiem prywatnym a pracą. 

Rozwój osobisty 

Praca kształtuje w człowieku kompetencje miękkie, takie jak komunikatywnosć systematyczność, obowiązkowość czy odporność na stres. Takie umiejętności przydają się nie tylko w pracy, ale w życiu prywatnym. Mówi się, że nie powinno się przynosić pracy do domu, lecz warto pamiętać, że przebywanie w miejscu naszego zatrudnienia zakorzenia w nas takżę pewne dobre wartości.

Motywacja do pracy – podsumowanie

Wszystkie wymienione wyżej czynniki to tylko kilka podstawowych elementów, które wpływają na motywację do pracy. Każdy z nas jest inny co oznacza, że każdy potrzebuje innego bodźca do szybszej oraz efektywniejszej pracy. 

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.